Fördomslådan #UnboxYourFuture nominerad till Guldvargen!

Ett glatt besked! Teknikcollege och IUC Stål & Verkstads kampanj #UnboxYourFuture & Fördomslådan, som tagits fram i tätt samarbete med Marytale Filmbyrå AB har nominerats i Marknadsföreningen i Värmland Guldvargens kategori Årets rörliga/audio.

-Vi är så glada att arbetet med att slå hål på fördomar om industrin och få fler att söka yrkesprogram uppmärksammas. Extra kul är att kampanjen gick så bra på bland annat Snapchat och vi kan se att det är 17 procent fler tjejer som sökt sig till våra certifierade industritekniska program i år jämfört med förra året, säger Lola Bolmstedt som är regional processledare för Teknikcollege Värmland.

Titta på en av Kampanjfilmerna

Framtagandet av kampanjen Fördomslådan, #UnboxYourFuture, har skett via workshop med företag inom stål, papper och tillverkning samt intervjuer med elever på IN-programmet. En utmaning är alla fördomar som finns, där av kampanjen Fördomslådan.

Lola Bolmstedt är regional processledare för Teknikcollege Värmland.

-Vi testade budskapen, filmer, musik m.m. på en grupp ungdomar i åldern 11 till 18 år och det landade bra, de blev nyfikna. För till saken hör att vi har 1,3 sekunder på oss att fånga in de när det är kampanj i sociala medier. Vi skapade en landningssida för kampanjen där vi uppmuntra ungdomarna att kolla vidare på just våra certifierade utbildningar i länet, förklarar Lola.

FAKTA OM:

Fördomslådan, UnboxYourFuture

Framtagandet av kampanjen Fördomslådan, #UnboxYourFuture, har skett via workshop med företag inom stål, papper och tillverkning samt intervjuer med elever på IN-programmet. Det blev tydligt att en utmaning är fördomar som finns, där av kampanjen Fördomslådan. Vi testade budskapen, filmer, musik m.m. på en grupp ungdomar i åldern 11 till 18 år och budskapet landade bra, de blev nyfikna. För till saken hör att vi har 1,3 sek på oss att fånga in de när det är kampanj i sociala medier. Vi skapade en landningssida för kampanjen där vi uppmuntra ungdomarna att kolla vidare på just våra certifierade utbildningar i länet

Guldvargen

Guldvargen är en gala där årets bästa värmländska marknadsföringsinsatser belönas. Marknadsföreningen i Värmland tar varje år emot tävlingsbidrag från värmländska uppdragsgivare eller från värmländska byråer/producenter (eller båda delarna). Bidragen bedöms av en extern jury och vinnarna i de olika kategorierna presenteras på galan den 3 maj.

Teknikcollege

Genom satsningen Teknikcollege vill vi främja kompetensförsörjningen i Värmland för att få en internationell konkurrenskraft. Därför är vi på IUC Stål & Verkstad värdorganisation för Teknikcollege Värmland. Teknikcollege kvalitetssäkrar och certifierar gymnasieutbildningar inom industri, el och energi, teknik, naturvetenskap och skogsbruk men även inom yrkesvux och yrkeshögskola – alltid i nära samarbete med företagen.

Dela:
Tillbaka